בתי קפה מצפון ועד דרוםעד לא מזמן משפחה ממוצעת אשר הייתה רוצה להתפנק במסעדה נפלאה עם בני המשפחה הייתה צריכה להרחיק עד בירת הבילויים וההנאות של ישראל – תל אביב. כולנו זוכרים את שנות התשעים הזוהרות ואת בתי הקפה המיתולגיים שקישטו את הטיילת בעיר שלעולם לא ישנה ואלו הפכו עם הזמן למוקדי עליה לרגל.
מאז עברו המון מים בנהר ולאט ולאט הפכו גם ערים אחרות – גדולות וקטנות כאחד, למוקד קולינאריה מרשים. זכיינות למכירה הפכה עם השנים לפופולארית מאד בתחום המזון והמסעדנות עד שגם ערי הפריפריה כיום נהנות ממיטב בתי הקפה, המסעדות והשפע הקולינארי שהיה עד לא מזמן מנת חלקו של איזור המרכז בלבד.
טעם החיים כעם שאוהב לאכול ולהנות מטעמים, נדמה שהגענו לסף ריגוש מסוים שכל הזמן אנחנו מנסים לחצות אותו. בתי הקפה השונים מודעים לכך שהטעם הישראלי הינו בעל מנעד רחב ושיש לגרותו כל הזמן. אם פעם בתי הקפה היו מסתפקים במספר מועט של סוגי סלטים, פסטות או טוסטים, הרי שכיום הקהל הישראלי דורש יותר. עד לפני כמה שנים הסועד הישראלי הממוצע לא היה יודע לדוגמא מה היא הפולנטה, אך כיום הביקוש למנה הזו אשר נחשבת יוקרתית מאד רק עולה, וכך קרה שרשתות בתי הקפה אשר הסתפקו עד כה במועט, הכניסו אותה אל התפריט הקבוע שלהם. גם בגזרת הקינוחים ישנה מגמה דומה: פעם היינו מסתפקים בעוגת שוקלד או וופל בלגי והרי שכיום תפריט הקינוחים מתפאר בקרמבל תפוחים, עוגת נמסיס ופלובה.
גם אנחנו יכולים להיות זכיינים כיום מוכרות לכולנו רשתות בתי קפה שונות אשר פרוסות בעשרות סניפים מצפון ועד דרום. מה שמאפשר את קיומם של שלל הסניפים הוא לא אחר משיטת הזכיינות. זכיינות למכירה מנגישה לאנשים פרטיים את האפשרות להיכנס אל תחום המסעדנות בכך שהם קונים מבעל הרשת את המוניטין, השם, התפריט, המתכונים והמיתוג וכך הופכים גם הם לבעלים של בית קפה מצליח שכעת גם הם נכנסים לנעליו. בשיטת הזכיינות מפרישים הזכיינים אל בעל העסק המקורי אחוז מסוים מהמכירות אשר נקבע מראש ובתמורה לכך פועלים בשמו. בזכות השיטה נהנים כלל תושבי ישראל מתרבות קפה הולכת ומתפתחת ללא סוף.
חפש מתכונים באתר:
|
![]()
![]()
|